Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
המלצות
זירת המומחים
חדש במקרר
מאמרים מהתנור
מתכונים
סדנאות
פורטל שפים

קבוצת שפים נהנו ביום דייג ובישול עם קפטן מנחם לב חגיגה לענף הדייג בעין גב

קבוצה של 25 שפים ובשלנים, בהובלת אילה נוי-מאיר "ריש לקיש", המעודדת צריכת תוצרת חקלאות ישראלית,
השתתפו ביום היכרות עם מותג 'חי בריא' שהוענק לראשונה לדגים בישראל, לדגיי עין גב.

המשתתפים נהנו משייט ודייג ,על ספינת הדייג של קפטן מנחם לב, המוביל את ענף הדייג בעין גב כבר מעל 40 שנה. שם הסביר להם קפטן לב, על טכנולוגיית הדייג, בשיטת הקפה (Purse-Seine Fishing), שאינה פוגעת בדגים ובסביבה, ומיועדת לדייג להקות דגים הנמצאות בגוף המים (לא על הקרקעית). להקת הדגים מאותרת באמצעות סונאר המותקן בספינת הדייג. הלהקה מוקפת על ידי רשת היקפית גדולה, הנסגרת בחלקה התחתון ונאספת אל ספינת הדיג, כך שהדגים הקטנים או דגים ממינים שאינם למאכל, מוחזרים חיים חזרה אל הכינרת, לסביבתם הטבעית.

עם שלל הדגים הטריים הגיעו כולם אל החוף, בישלו, טיגנו וצלו יחדיו – מנות מדגיי הכינרת הטריים לארוחה עשירה ובריאה, בחוף עין גב.

קרדיט צילום: אריאל צור, אושנגל

בין קבוצת שפים והבשלנים- שף קונדיטור רות אוליבר, שפית חמדת גולדברג, שפית איילת לטוביץ, שפית סיון בלכר, מעיין פסטטריה בעלים של מפעם פסטטריה, אורלי פלאי בורשטיין עורכת ספרי בישול, מיכל עזרוני מנהלת מתחם 'הולך בתל', ענת פרנק בעלת מעדניית 'אוכל אמיתי', איילת ונציה בעלים של איילת תבלינים ועוד.

בחברת אושנגל אומרים כי חוסר השקיפות בענף הדגים מקשה על צרכני הדגים בישראל לדעת מה מקור הדגים ואיכותם, וכי עתה, קיימת אלטרנטיבה נפלאה ומרגשת – דגי הכנרת של קיבוץ עין גב המאושרים בתו 'חי בריא', דגי חופש שגדלו במי הכינרת ונידוגים בשיטת דיג ההקפה, שיטת דיג סלקטיבית ביותר, בה נלכדות להקות דגים על ידי הקפתן ברשת שנפרסת במעגל מסירת הדיג. דגים אלו הם בריאים ואיכותיים, גדלים במים הנקיים של הכינרת, ובנוסף לזה, הדיג של עין גב מהווה תרומה למערכת האקולוגית לטווח הארוך.

נוהלי "חי בריא" קובעים שורה של דרישות גידול מקיפות ומחמירות ביותר כיום בישראל בהקשר של רווחת בעלי חיים, המבוססים על תקינה בינלאומית, בשיתוף פעולה עם מדענים, חוקרים ווטרינרים שעברו את ההתאמות הנדרשות למציאות הישראלית, הבאים להבטיח, כי בעלי החיים גדלים בסביבה המאפשרת להם לבצע פעולות טבעיות לבריאותם ורווחתם וכי איכות הסביבה אינה נפגעת.

מן הדגים ניתן ליהנות 'במפגש הדייגים' בנמל עין גב.
הדגים משווקים ע"י חב' אושנגל במספר מוקדים בארץ- פרטים באתר אושנגל.

 

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן