Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
המלצות
זירת המומחים
חדש במקרר
מאמרים מהתנור
מתכונים
סדנאות
פורטל שפים

סדנת לחמים ובצק

תמיד כשעוברים ברחוב, בשוק או בסופר יש ריח אחד שלא ניתן להתעלם ממנו. אותו ריח מגרה, נעים שמיד פותח את התיאבון והוא כמובן ריח המאפים והלחמים. לחם הוא האוכל הבסיסי ביותר ואין אחד שלא אוהב אותו. למראית עין הוא נראה לעיתים פשוט וסתמי, אולם לא כך הם פני הדברים – מאחורי הכנת ואפיית לחמים עומדים סודות רבים.

לכאורה למה בעצם לעמוד במטבח ולהשקיע כוחות בלישת בצק, התפחה ואפיית לחם, כאשר כול שצריך הוא רק ללכת למכולת הקרובה ולבחור? כי אין יותר כיף מלאכול משהו שהוא פרי יצירה עצמית, לקום בשבת בבוקר ולאכול חלה חמה שיצאה עכשיו מהתנור זה פשוט תענוג.

בעבר בכדי לקבל רעיונות או הסברים כיצד מכינים מאכלים שונים היה צריך לנבור בספרי בישול ואפייה, לקבל עצות מסבתא, דודה ואמא בפרט כשהמדובר הוא בצק.

זהו אתגר כשלעצמו לנסות ולהשתלט על בצק, לדעת להתפיח אותו כמו שצריך. יתרה מזו, זו תורה שלמה לדעת כיצד להכין בצק שמרים או בצק פריך. לא עוד ספרי בישול ואפייה שאחר כך צריך לדמיין איך יראה הלחם, היות והכול מופשט ומה יעשו אנשים שלא ניחנו בכישרון ידיים למטבח. לא מגיע גם להם ללמוד? על כן נמצא הפתרון האולטימטיבי והוא סדנת לחמים ובצק.

נשמע מוזר ומעט חסר טעם? טעות בידכם. ראשית, אפשר לבחור בסדנאות קצרות או ארוכות יותר, הכול בהתאם לזמן הפנוי שיש ועד כמה אתם רוצים להרחיב את הידע שלכם בתחום. שנית, אל דאגה את כול הציוד הדרוש תקבלו במפגש הראשון. אז מה בעצם עושים בסדנת אפייה?

כול אחד מהמשתתפים מתנסה בכול תהליכי הייצור, החל מניפוי הקמח ועד האפייה עצמה. ואל דאגה, אף אחד לא מצפה שיהיה לכם ידע קודם. כמו כן, תלמדו לעבוד עם סוגים שונים של בצקים, פריך, שמרים וכדומה. השף מגיע למפגש הראשון עם ארגז ובו בצק להדגמות, שקיות עם מגוון סוגי קמח וכן סוגי לחמים טריים: לחם לבן, שיפון, דגנים, כפרי, בגטים ואפילו לחם שוקולד לאוהבים מתוק.

כחלק מתוכנית המפגשים, השף יסביר על צורת לישה ותפיחה כך שיתקבל המרקם המושלם של הבצק, עקרונות ללחמים מושלמים וטיפים בכול הקשור לתורת האפייה וההכנה – מה קורה כשחסר אחד המרכיבים ומה ניתן לעשות כתחליף, איזה בצק מתאים יותר ללחם זה או אחר וכדומה, וכן אילו מרכיבים בלחמים הם בריאים יותר ואלו פחות, מהם הערכים התזונתיים שלהם, מה מתאים יותר לדיאטה כזו או אחרת ולמה.

במהלך הסדנא, יש מדריך צמוד העובר צעד צעד, הן מבחינת ההסבר והן מבחינת ההכנה וההדגמה. התפיסה הרווחת היא שאין יותר מדי מה לחדש בכול הקשור ללחמים, הרי כולם יודעים אילו סוגים יש על המדפים בסופר – הלחם הלבן, השחור, הפרוס, הלחמניות הרגילות והחלות של שבת.

אולם בסדנת לחמים מתגלה עולם חדש ומפתיע, של כל כך הרבה סוגי לחמים שאף פעם לא חלמתם. לחמים עם תוספות כדוגמת עגבניות, זיתים, שום, גבינות למיניהן וכדומה, שזו אומנות לא קטנה לדעת להכינם. לחמים בצורות שונות החל מכדורים וכלה בחלות מעוצבות ומקושטות בפרג, שומשום וכדומה. לחמים מבצקים ומרכיבים שונים כדוגמת לחם דגנים עשיר, קימל, קצח, כפרי, שיפון והצ'ופר לחם קל. אחרי שתלמדו את כול אלה, השמיים הם הגבול. לא תדעו איזה לחם להכין קודם.

אחד הדברים המהנים בסדנה הוא שבסוף כול מפגש תוכלו ליהנות מהיצירה שלכם, יחד עם מגוון ריבות וממרחים תטעמו מפרי יצירתכם, ובכול מפגש זו תהיה כמובן יצירה אחרת, מקורית, אתגרית ויפה אף יותר. בתום הסדנה תהיו אופים מדופלמים. לא עוד לפתוח ספר אפייה או לקחת מתכון ולנסות לשדרג אותו, או ללכת על הרגיל והקונבנציונאלי. אלא הודות לכלים, להכשרה ולניסיון שצברתם בסדנת הלחמים תוכלו להכין כול לחם שרק תרצו, לשחק עם התוספות והצורות.

הסיפוק וההנאה מהתוצר שלא מדובר במאפיית גורמה הנמצאת בקצה הרחוב או בקניון אלא זוהי מאפיית הגורמה הביתית שלכם, ומה יותר כיף מלערוך ערב גבינות ויין עם מיטב הלחמים והלחמניות שלמדתם להכין בסדנה.

אין ספק שתקצרו כל כך הרבה מחמאות. הסכנה היחידה בסדנת לחמים היא שזה לא יעלה יותר מדי לראש ועוד בסוף תחליטו לפתוח מאפייה משלכם, למרות שזהו רעיון לא רע בכלל, אחרי הכול אין גבול לדמיון ולאפשרויות בכול הקשור לבצק, ללחם ולצורה. אז קדימה לסדנה.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן