Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
המלצות
זירת המומחים
חדש במקרר
מאמרים מהתנור
מתכונים
סדנאות
פורטל שפים

סדנת בישול אסייתי

מה זה בכלל אוכל אסייתי, אתם שואלים את עצמכם. ובצדק, זה לא כל כך פשוט. אחרי הכול אסיה היא יבשת די גדולה… המטבחים הבולטים ביותר באסיה הם הסיני, היפני, התאילנדי, וההודי. אוכל אסייתי, הוא בגדול שם כולל לכל אלו, ובטח תוכלו לזהות את המנות החביבות עליכם תחת הקשת הרחבה הזו. לדוגמא, אוכל מוקפץ כמו נודלס, אורז, פאד תאי, דים סאם (כיסוני בצק ממולאים בכל טוב), סלט טופו, ועוד.

אז לכל אלו מכם שחזרו מהודו/תאילנד/לאוס/קמבודיה/מה שלא יהיה, ומתים לשחזר את הטעם של הטיול (או סתם אלו שחולים על ג'ירף), לא צריך לרוץ לסוכן הנסיעות ולהזמין כרטיס טיסה. יש פתרון הרבה יותר פשוט, קוראים לזה סדנת בישול אסייתי. ככה תוכלו לגלות את הסודות ולהכין לבד את מה שנראה כאילו רק במזרח הרחוק יודעים לעשות.

אז מה יש לנו בתחום סדנאות בישול אסייתיות? ובכן, קודם כל עולה השאלה עד כמה אתם רציניים בלימודי הבישול שלכם.

רוב האנשים באים בעיקר בשביל החוויה ולא מצפים לצאת מהסדנה שפים מדופלמים. לכן נוצרו סדנאות שמשלבות כמה סוגי בישול אסייתי, ככה שלומדים להכין קצת מהכול. בסדנה כזו תלמדו להכין כמה מתכונים, לרוב של הדברים האהובים ביותר על כולם… כמובן שתשתתפו בהכנה, והעיקר באכילה.

סדנת בישול הודי

אם בכל זאת אתם מעוניינים במשהו קצת יותר ממוקצע, קיימות סדנאות רבות שמלמדות להכין סוג אוכל אסייתי מסוים.

סדנה פופולארית למדי היא סדנת בישול הודי. מסתבר שיש הרבה אנשים שרוצים לדעת להכין אוכל הודי (כנראה שיש קשר ישיר עם מספר המטיילים שם כל שנה). כמו שאר הסדנאות, גם סדנת הבישול ההודי כוללת בישול אקטיבי של המשתתפים אז כמובן שהחוויה היא טובה ומשעשעת.

חשוב לזכור שההודים לא ממש אוכלים בשר (פרה קדושה והכול), אז לקניבלים שביניכם כדאי לקחת את זה בחשבון…

על כן, רוב סדנאות הבישול ההודי מורכבות בעיקר מאוכל צמחוני, אבל טעים.

לדוגמא: צ'אפטי שהוא הלחם הלאומי של הודו, מאלאי קופתא – קציצות גבינה ותפוחי אדמה, דאל – עדשים בנוסח הודי (עוד מאכל לאומי למדי), פאלאק פאניר – מאכל תרד עם גבינה ועוד. למי שבשבילו כל השורות האחרונות נשמעו כמו רצף של קללות, תנו לי להרגיע אתכם. ההודים אומנם מתמקדים באוכל צמחוני, אבל אם יודעים להכין אותו טוב, הוא יכול לצאת דליקטס! ובכל זאת, יש גם סדנאות שמשלבות הכנת מאכלים עם עוף. למשל עוף טיקה, צ'יקן מאסאלה, עוף פאקורה (עוף במעטפת קמח חומוס).

האוכל ההודי הוא לרוב חוויה לכל החושים, מתובל, צבעוני, מגוון ובעיקר טעים. למי שמתגעגע להודו, מחכה לכם חוויה נוסטלגית למדי – רק שכאן היא לא תלווה עם גיחות תקופתיות לשירותים…

יש כמובן עוד סוגי סדנאות, למשל סדנת בישול תאילנדי, סדנת בישול סיני, סדנת סושי. כל אחת מהן היא עולם שלם של טעמים, סדנת הבישול ההודי היא רק דוגמא.

לבסוף, אני רוצה להוסיף משהו שיש אנשים שקצת נרתעים ממנו, אבל זה טרנד החדש בעולם שלנו. אני מדברת על אוכל בריא, או בשם היפה יותר, תזונה נכונה.

אז זה לא שאני באה פה לחנך את העם, יש סיבה לכך שאני מעלה את הנושא הזה בהקשר של בישול אסייתי. הסיבה היא שיש קשר הדוק בין אוכל אסייתי לבין אוכל בריא. אם תשימו לב, רוב סוגי האוכל האסייתי בנויים על ירקות, אורז, טופו, דגים ועוף.

מסתבר שחברינו מהמזרח יודעים לאכול נכון. אז אם (ורק אם) אתם בקטע של אוכל בריא, דעו שיש סדנאות שמשלבות משני העולמות – בהם תוכלו ללמוד להכין אוכל שהוא גם בריא וגם טעים (וגם אסייתי על הדרך). לרוב, הסדנאות הללו יכללו גם הסברים על אורח חיים בריא יותר, ועל תזונה נכונה, ולכו תדעו אולי תכנסו לזה.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן