Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
המלצות
זירת המומחים
חדש במקרר
מאמרים מהתנור
מתכונים
סדנאות
פורטל שפים

סדנת עיצוב עוגות

עוגות היום הן יותר מסתם קינוח. הן הסממן הראשי לסופו של אירוע גדול ומרגש וככל שהאירוע גדול יותר כך גם העוגה יוקרתית ויקרה יותר. ההשקעה בעוגה ובבחירת העוגה המושלמת לכל אירוע לא נופלת מההשקעה בשאר האוכל ואפילו בבגדים הנלבשים לאירוע ובדיוק כמו שישנם עיצובים לבגדים עם השנים החלו לצוץ גם עיצובים פחות ופחות קונבנציונאליים לעוגות.

בעולם הנשלט על ידי טרנדים ומותגים לכל אובייקט יש אלמנט עיצובי. בניינים, רהיטים, בגדים, אנשים וגם אוכל. כל אובייקט חייב להיות מושלם בימינו לא רק בטעם וריח אלא גם ויזואלית. בדיוק לשם כך קונדיטורים מתמחים בעיצוב עוגות ומציעים מגוון רב של סדנאות בנושא.

בכדי להבין איזה סדנא מתאימה למי, יש תחילה להבין אילו עוגות יש מתחת לעיצוב:

*עוגה בחושה – עוגה בחושה כשמה כן היא, מצרכים בחושים במעבד מזון. לרוב תהיה על בסיס קמח, סוכר וביצים במינון המתאים על פי כמות. למצרכים הבסיסים אפשר להוסיף פירות או אגוזים.

*עוגת ספוג – עוגת הספוג הנקראת גם עוגת תופין או טורט הינה עוגה אוורירית מאוד ועל כן נותנת תחושה ספוגית. האווריריות נוצרת משימוש בקצף ביצים.

*רולדה– הרולדה היא בעיקרה בצק עליו מורחים את התוכן על העוגה ומגלגלים את הבצק כך שמהצדדים כאשר מסתכלים לתוך העוגה היא בצורת ספיראלה.

*פאי – פאי הינה עוגת הפירות בצורתה המוכרת ביותר. הפאי הוא לרוב נמוך בגובה ומורכב משתי שכבות בצק עם פירות ביניהן.

*עוגת שמרים – עוגות שמרים הן העוגות הטובות ביותר לאכסון לתקופות יחסית ארוכות. הבסיס הינו בצק שמרים ועל כן הן נשמרות טוב יותר.

*מאפין – עוגה אישית קטנה, שמשום מה רוב האנשים אוהבים לאכול רק את חלקה העליון.

*סופלה – עוגה אישית קטנה אשר אוורירית מאוד וצורתה תפוחה.

*עוגות ללא אפיה – עוגות המבוססות על מוצרים שכולם מוכנים או כמעט מוכנים כגון ביסקוויטים וקרם קצפת אשר אין צורך באפייתן.

עוגות מיוחדות בעלות שם אשר בסיסן קבוע ברחבי העולם –

*עוגת יער שחור – עוגת שוקולד לרוב בחושה מורטבת באלכוהול. העוגה מורכבת ממספר שכבות בסגנון זה כאשר ביניהן דובדבנים מסוכרים וקצפת. כל העוגה מצופה בקצפת ובעיצוב המזכיר יער שחור.

*עוגת חג מולד – עוגה שמקורה בריטי אך היא התפשטה בעקבות הגולים לצפון אמריקה מאירופה לעוגה שכיום מאוד מזוהה עם תקופת החגים הנוצריים בחבר מדינות העמים הבריטים ובארה"ב. העוגה מורכבת מפירות יבשים ומיני אגוזים וניתנת לרוב כמתנה בחגים נוצריים.

*עוגת גזר – עוגת הגזר מקורה מלחם עניים. כאשר בתקופת האצולה האירופאית מתוקים היו לנחלת העשירים בלבד, היו פשוטי העם מטבלים את לחמם בגזר, אשר היה למוצר זול מאוד באותה תקופה ומשם נוצר המתכון הכול כך לא קונבנציונאלי של העוגה.

*שטרודל – השטרודל הוא בעצם עוגת רולדה מזרח אירופאית מסורתית. כאשר הבצק הוא דק מאוד ומכין על פי המתכון המקורי גלוטן אף כי בארץ לדוגמא הבסיס הוא בצק פילו. המילוי המוכר ביותר הוא תפוחים או דובדבנים חמוצים.

ישנם מספר אירועים להם יש להכין עוגות בעיצוב מיוחד:

  • עוגות חתונה – עוגות חתונה כיום הם באין ספור וריאציות וההשקעה בהם מבחינת זמן וכסף לפעמים לא יורדת אף משמלת החתונה. העיצובים יכולים לנוע בין עוגה מסורתית לבנה על בסיס קצפת לעוגה מטורפת בצורת טירה, ברבור ואפילו בעיצוב הדומה לזוג המאושר עצמו.
  • עוגת יום הולדת – החל מגיל שנה ועד גיל מאה. יש עיצובים לכל שנה אשר מתאימים בדיוק לגיל של בעל השמחה. העיצוב יכול להיות ע"י הדפסת תמונה על העוגה, ציורים מיוחדים, פסלי בצק סוכר בדוגמאות אין סוף וכדומה.
  • עוגות לעבודה – בעידן ההי טק אנחנו רואים יותר ויותר השקעה של מעבידים בעובדים והדבר מתבטא גם באוכל המשולב באירועי חברה וכמובן קינוחים.
  • עוגת סוף – סוף חיי הרווקות, סוף מסלול, סוף נישואין ועוד אין סוף נושאים אשר אפשר לעצב להם עוגות בנושאים ספציפיים אשר יכולות להיות מאוד כיפיות ומאוד הומוריסטיות.

הסדנאות העיקריות המוצעות בתחום הן:

*עיצוב עם מרציפן– המרציפן או בשמו הנוסף בצק השקדים. משמש מזה אלפי שנים בממתקים ומתאבנים מתוקים וכן גם בעיצוב דקורטיבי של עוגות. המרציפן הינו החומר המקורי ששימש לעיצוב וקישוט עוגות בכלל, ועוגות חתונה בפרט ברחבי העולם. ישנה אף תרבות עיצוב בחומר במדינות שונות. לדוגמא באיטליה ישנו מנהג של עיצוב חיות במרציפן בתקופת חג המולד. בפורטוגל ובספרד לעומת זאת המסורת היא של הכנת פירות ממרציפן.

עיצוב בבצק סוכר- בצק סוכר הינו בצק המשמש לציפוי וקישוט דקורטיבי של עוגות. הבצק מורכב מג'לטין, אבקת סוכר, מים, גלוקוזה וחלבון ביצה. צבעו המקורי של הבצק הינו לבן אך ע"י הוספת חומרי מאכל בצורת ג'ל לפני רידוד הבצק, מקבל צבע על פי בחירתכם. את הבצק נלוש עד למצב בו הוא גמיש מספיק לרידוד. אפשר לצייר עליו במכחול בטכניקות שונות ליצירת ציורים בהתאם לצורך. אפשר לפסל צורות שונות והוא מאוד נוח ליצירה מגוונת.

*עיצוב בחמר מתוק – חמר מתוק דומה מאוד בצורתו לחמר רגיל, רק שהינו אכיל. חומר מאוד נוח לשימוש שכן הוא מותאם לא רק לעבודת עיצוב ע"י מבוגרים אלא גם ילדים. החמר המתוק הופיע רק לאחרונה בשוק האוכל והוא הטרנד האחרון בנושא.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן