Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
המלצות
זירת המומחים
חדש במקרר
מאמרים מהתנור
מתכונים
סדנאות
פורטל שפים

סדנת בישול איטלקי

פסטה היא כידוע, האוכל הלאומי של הרווקים. ואפשר להבין למה. מאוד קלה להכנה, טעימה במידה מספקת ומשביעה את הרעב באופן די מיידי. אבל מי שמבין באוכל איטלקי יודע שמעטים אלו שיודעים להכין ספגטי אמיתי. מה גם שאוכל איטלקי לא נגמר בספגטי, האיטלקים הם גם מומחים לבשר, לדגים וכמובן מומחים באומנות הבצק. סדנת בישול איטלקי היא בדיוק המקום ללמוד לבשל כמו איטלקים, ולהרגיש כאילו הגעתם לרומא (אפילו אם רק לשעתיים שלוש).

דבר ראשון שאפשר ורצוי ללמוד בסדנת בישול איטלקי הוא איך להכין פסטה. אין ספק שהכי פשוט לקנות בסופר, אבל אם באמת רוצים לבשל כמו האיטלקים, צריך להכין אותה לבד. יש סדנאות שממש מוקדשות לאומנות הכנת הפסטה על סוגיה הרבים. חשוב קודם כל להבין איך להכין את הבצק, ואז אפשר להתחיל להתמקצע בסוגים שונים של פסטה כמו פטוצ'יני, פוזילי, פנה. יש בערך 300 סוגי פסטה תאמינו או לא.

האמת היא, שהמקצוענים עושים את זה באמצעות מכונת פסטה וכל מיני כלים שונים להכנת פסטה. יש סדנאות שבהם תעשו את כל התהליך גם עם השימוש במכונות. מכיוון שהסדנאות הללו מתמקדות בבצק, הן הרבה פעמים כוללות שילוב עם מאכלי בצק איטלקיים אחרים וטובים. אני מדברת על פיצה, לזניה, קלצונה… רק קחו בחשבון שכל דבר כזה לוקח זמן, ככל שתלמדו להכין יותר דברים, ככה כנראה תלמדו אותם פחות טוב.

למי שמחפש סדנת בישול שהיא גם כיפית, זה אחלה רעיון. אתם רוב הסיכויים תמצאו את עצמכם לשים ומשחקים עם הבצק וגם נהנים מזה, במיוחד אם עושים את זה עם חברים.

מה כוללת הסדנא?

רוב סדנאות הבישול האיטלקי יתמקדו בבצק, פסטה ופיצה. אבל כמו שאמרנו, יש עוד הרבה מעבר. ולכן יש גיוון בסדנאות הבישול האיטלקי.

קיימות סדנאות שמשלבות קצת מכל דבר, כמו ארוחה איטלקית אמיתית. מנה ראשונה אנטיפסטי ומנת פסטה משובחת, מנה עיקרית על טוהר הבשר (בניגוד אלינו, האיטלקים לא חושבים שפסטה היא מנה עיקרית לארוחה. הם לרוב יאכלו אותה בתור מנת פתיחה), וכמובן קינוח כדי שנשאר עם טעם מתוק בפה.

בקיצור לפני שאתם הולכים על סדנת בישול איטלקי, כדאי שתחשבו במה אתם רוצים להתמקד, או יותר נכון – מה אתם רוצים לאכול.

סדנא אקסקלוסיבית

יש גם אופציה נוספת, קצת יותר מעניינת. למי שמחפש לחוות את הבישול האיטלקי יותר ברצינות (ויש לו קצת כסף לבזבז), זה יכול להיות מתאים.

קיימות סדנאות שמשלבות לימוד בישול עם טיול באיטליה של כמה ימים. אין ספק שזה שדרוג רציני. כאן תוכלו גם ללמוד איך להכין אוכל איטלקי משפים איטלקיים אורגינל, וגם תספגו קצת מהנופים, הריחות, השפה האיטלקית.

דמיינו את עצמכם נוסעים לכמה ימים לוונציה או פירנצה, קמים בבוקר מטיילים, שטים בתעלות המים המדהימות, אוכלים ארוחות גורמה איטלקיות. וכדי לא לשכוח שבאתם לבשל, יום אחד יוקדש לבישול.

תלכו לשוק מקומי, תפגשו שף איטלקי אמיתי, תקנו את כל המצרכים הזקוקים לכם, ולבסוף תלכו לבשל (עם השף) ארוחת מלכים לעצמכם. איך זה נשמע לכם?

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן