Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
המלצות
זירת המומחים
חדש במקרר
מאמרים מהתנור
מתכונים
סדנאות
פורטל שפים

שף וסו שף

באטמן ורובין הינם ללא ספק צוות מנצח! כך גם השף ועוזרו הסו שף! מקור המילה שף הינה מארץ השפים, לא אחרת מצרפת. המילה הינה קיצור של שף דה קוזין – האחראי על המטבח ואכן זהו תפקידו של השף. השף אחראי על כל הקשור באוכל, פיקוח על ההכנה, תכנון המנות, בדיקת טריות המוצרים, הכנת התפריטים ובקיאות בכל המחירים בין אם של מוצרי הבסיס או המוצר המוגמר. אולם העבודה האמיתית הינה תיאום ושליטה על צוות המטבח. החל מהמנקים וכלה בקצבים והקונדיטורים.

כמו שבכל ממלכה ישנו שליט אשר רודה בכולם, כך גם במטבח. מסיבה זאת בדיוק לכל מסעדה כיום ישנו לא רק צוות של מלצרים, צוות מנקים\ צוות מנהלה וכדומה, אלא גם יחיד חזק – השף. כך עומדים השפים במצב של אש תמידית תרתי משמע. מה גם שישנם לא מעט סכנות למקצוע השף. שפים עומדים בפני סכנות כגון חתכים וכוויות, ועלולים להיחשף לאבק, אדים ועשן.

השפים הינם לא רק אנשים אשר זקוקים לכריזמה ויכולת להנהיג, אלא גם לידיעת המטבח עד תומו. למטרה זאת בדיוק ישנם בתי ספר אשר מכשירים שפים. כיום, קיימים בכל בירות הקולינריה העולמיות ובמיוחד האירופאיות בתי ספר קולינריים.

הגדולים ביותר הינם הקורדו בלו, אשר החל מבית ספר אחד בצרפת והתפשט , והמכון האמריקאי לקולינריה, אשר סניפים שלו פרוסים על כל ארה"ב.

אולם לא רק לימוד סולל את דרכו של השף אלא גם ניסיון. סיפור החיים הנפוץ ביותר בקרב שפים הינו שהשף התחיל את דרכו כמנקה פשוט במסעדה סוג ד ולאט לאט התקדם בסולם הדרגות, רכש ניסיון, והפך לשף המדהים שהוא היום. זוהי בדיוק הסיבה שבגללה הוא חושב שהוא יודע איך לעשות כל דבר במטבח בצורה הטובה ביותר וכמובן שכמו בכל מקצוע, לשף היה מורה הרבה יותר קשוח ממנו. דוגמא מושלמת לסיפור הצלחה מאין זה הינו העכבר מתוך הסרט של דיסני: רטטוי.

בין השפים הגדולים בעולם במהלך ההיסטוריה, הרוב המוחלט הינו צרפתי, אולם אפשר למצוא יוצאי דופן כגון טיאוון הסיני. כיום אפשר לראות גיוון רב יותר בקרב השפים הגדולים כגון תומאס קלר האמריקאי, טטסויה ואקושדה היפני וישראל אהרוני הישראלי. אולם הסלבריטי שפים של היום הם רובם בריטים, כאשר הגדולים ביותר הינם גורדון רמזי אשר תוכניתו מטבחי הגיהינום משודרת גם בישראל והשף אוליבר סטון הידוע בכינויו השף העירום.

חשוב לזכור אומנם שלכל גיבור יש תת גיבור כפי שכבר הוזכר בתחילת הכתבה. בעולם המטבח כינויו המקצועי של באטמן הוא – שף וכינויו המקצועי של רובין – סו שף. מונח זה, מקורו גם הוא בשפה הצרפתית ותרגומו הינו מספר שתיים במטבח. כך התפתחה מסורת ברחבי אירופה כי הסו שף הינו יד ימינו של השף.

הוא מנוסה מאוד ואחראי על חלק עיקרי מתפקידי המטבח. הקידום הישיר של הסו שף הינו לדרגת שף. בארה"ב לעומת זאת הסו שף הינו דווקא צעיר במטבח ונחשב למעין שוליה חסר ניסיון, אשר השף משמש לו כמורה רוחני ויש לו עוד הרבה לאן להתקדם בסולם דרגות המטבח. על כן מאוד נהוג שיוצאי בתי ספר לבישול ביבשת האמריקאית מתמחים במסעדות כסו שפים אצל השפים הגדולים. אחרי ההתמחות הם מתקבלים לעבודה במסעדות הללו בצורה כמעט אוטומטית.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן