Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
המלצות
זירת המומחים
חדש במקרר
מאמרים מהתנור
מתכונים
סדנאות
פורטל שפים

עיצוב מטבח אולטימטיבי לשף

אם הבישול והאפייה הנם חלק מרכזי בחיים, אתם רואים את עצמכם כשפים לכל דבר וכמובן רואים את כל תוכניות הבישול ומאסטר שף למינהם, אז כמובן שחשוב מאוד שיהיה לכם מטבח מעוצב כראוי ונוח לעבודה.

עיצוב מטבחים – משטח העבודה

בין אם מדובר בפורמייקה, נירוסטה או שיש למטבח, על משטח העבודה להיות הגייני ועמיד, במיוחד כשמשמש את האדם שעיקר עבודתו היא במטבח. עם כל הכבוד למגע הקסם, גם הידיים העדינות ביותר מעמידות את המשטח במבחנים של חיתוך המתבצע עליו, התמודדות עם חומן של תבניות לוהטות שנשלפו בזה הרגע מהתנור ועם משקל "שיא" של מכשור ומוצרים. כמובן, ישנו גם עניין הנוחות של רידוד הבצק והתמודדות עם כתמים שהבישול והיינות הותירו אחריהם בתום התהליך.

כשלוקחים בחשבון ש"מבחנים" אלו מהווים חלק קטנטן מכלל האתגרים שמעמיד השף בפני המשטח, ניתן להבין את העדפתם של משטחי הנירוסטה בקרב שפים רבים. משטח הנירוסטה הגייני ביותר ועמיד בפני הכתמים הקשים ביותר, עמיד בפני טמפרטורות גבוהות ונוח מאוד לרידוד בצק. מצד שני אי אפשר לחתוך עליו והוא נשרט די בקלות. המשטח נמכר בגימור מט או מבריק או עם טקסטורה מעגלית מחזורית וניתן אף להטמיע בתוכו כיור אינטגרלי. הבחירה של השפים יכולה לשדרג כל מטבח, אפילו את זה הביתי, ולשוות לו מראה מקצועי שמהווה את המילה האחרונה בתחום עיצוב מטבחים.

עיצוב מטבחים – חם מהתנור

בעת עיצוב מטבחים של שפים פרטיים או של אלו המפקדים על מטבחי ענק, אלמנט האש המאפיין את התנור והכיריים, מקבל תשומת לב אדירה, החל מסוג התנור ועד מיקום הכיריים ביחס אליו. במרבית המטבחים נעשה שימוש בתנורים המשולבים עם כיריים עליונות הממוקמות ישירות מעליהם כשמסביב ישנו משטח עבודה העמיד בפני התוצרים הלוהטים. אך ישנם אלו הבוחרים למקם את התנור במיקום הגבוה יותר מזה הסטנדרטי ולשם פתרון בעיית מיקום הכיריים, מתקינים אותם זה לצד זה. כמו כן, קיימים תנורים בהם השניים הם מכשיר חשמלי אחד, אולם, קיימים גם תנורים, בעיקר תנורים גדולים ומסחריים, אשר אינם מחוברים לכיריים ונרכשים בנפרד. בשילוב יש להתחשב בגודל משטח העבודה- בעוד שמטבח גדול מאפשר מיקום של כיריים ותנור בנפרד, במרבית המטבחים זה לא מתאפשר.

מיקום התנור מהווה נקודה חשובה מאוד, לא רק מבחינה עיצובית אלא גם מבחינת הפרקטיות. תנור אשר ממוקם מתחת למשטח העבודה יכול להקשות, במיוחד על שף, בשל הצורך להתכופף אינספור פעמים כדי להוציא מאכלים חמים מהתנור והעלאתם למשטח.

הגאדג'טים של השף

הייחודיות בענף עיצוב מטבחים לחובבי הבישול, מתמקדת בהרבה מעבר לאזורי אחסון המזון והכלים- שמה דגש על המכשור המיוחד בו נעזרים שפים רבים. אין מטבח של שף ללא "מגירת הפתעות" ההופכת כל מטבח למיוחד ומשוכלל. עיצוב מטבחים קיבל טאצ' חדש מאנשי הבישול עצמם והמצאותיהן החביבות. מבין ההמצאות ישנן "אמבטיה לדג" – סיר אובלי לאידוי דגים, בתחתית הסיר מגש נירוסטה עם חורים ושתי ידיות שבזכותו אפשר להרים את הדג כשהוא מוכן, הנוזלים ניגרים לסיר והדג לא נשבר ולא נמעך. ומה לגבי תבנית אפייה בעלת איור בדפנותיה המתחלף למילות אזהרה " עדיין חם" או תבנית סיליקון המחלקת את העוגה למנות שוות. בין הפטנטים הנוספים ישנם קוצץ הירקות עם ההגנה על האצבעות, כלי למזיגת רוטב עם פיית מזיגה משני הצדדים ועוד.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן