Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
המלצות
זירת המומחים
חדש במקרר
מאמרים מהתנור
מתכונים
סדנאות
פורטל שפים

מה סוד הקסם בקונדיטוריה?

כאשר הולכים בשדרת חנויות, מרוב עצים לא רואים את היער. תמיד רוצים להספיק להציץ בכולן כאילו רודף אחרינו סטופר להספיק, ואם אפשר גם בדרך למדוד נעל או שתיים, להריח מספר בשמים, אז מדוע לא? אולם יש חנות אחת המושכת את תשומת הלב ממרחקים, גם אם אינה נראית באופק, הריח שלה חודר לאף מקילומטרים, כמובן שמדובר בקונדיטוריה. כל אדם העובר ליד קונדיטוריה, ייעצר לפחות ל-5 דקות למול הוויטרינה ויוקסם מהצבעים, הצורות, המגוון ומיד לאחר מכן הריר מתחיל ליזול מפיו והפנטזיה של "מה כדאי לי לקנות מכאן, ומתי אני אוכל אותו".

בעבר מרבית האפייה הייתה נעשית במטבח הביתי ממתכונים של אימא או מספרי אפייה ואלתורים למינם. בחלוף השנים כול ענף האפייה בכלל והמתוקים בפרט, צבר תאוצה לאין שיעור.

יצאו לאור ספרים רבים המתמחים בסוג מתוקים מסוים, לא עוד ספר הכולל בתוכו ים של עוגות, אלא ספרים המתמקדים במאפי שוקולד או גבינה בנפרד, ספרי בצקים וכדומה. גם במישור המדיה החלו לחלחל תוכניות בישול ואפייה המועברות על ידי מיטב האופים והקונדיטורים המראים ומסבירים כול שלב ושלב במלאכת עשיית העוגות והמתוקים וכצ'ופר בסוף גם חושפים את המתכון בכדי שכול אחד יוכל לנסות להיכנס לנעליהם בעצמו ולהתמודד עם האתגר שבהכנת מתוקים.

היופי בתוכניות שכאלה, שכול תוכנית מתמקדת בסוג ספציפי אחד של מתוקים, קינוחים וכדומה. ואז החלו להופיע לאט אבל בטוח קונדיטוריות, לא עוד רק מאפיות ללחמים, עוגיות יבשות, בורקסים, מעט מיני עוגות וכדומה, אלא חנויות מלאות בכול טוב לצד העוגיות היבשות. גם עוגיות ומיני מתוקים שונים בטעמים, צבעים וצורות ייחודיות. פאיים וקציפות שונות, עוגות ללא סוכר וג'לטין, לחמים מסוגים שונים, ומבחר העוגות הוא מעולם אחר.

כיום בכול קונדיטוריה ניתן למצוא מגוון עצום של עוגות החל מהפשוטות והיבשות המעוטרות במיני פירות, עוגות העשויות שכבות של שוקולד, המשלבות גבינה ופירות העונה, עוגות לימי הולדת ועליהן כיתוב מרציפן, קצפת ודובדבנים, עוגות אישיות, פטיפורים קטנים, לאלו החייבים משהו מתוק קטן לאחר הארוחה, סברינות וכדומה. בקיצור אין צורך עוד לעמוד שעות במטבח, לשבור את הראש במה לאפות ואיך, להזיע וכול זה בשביל עוגה שגם ככה לאחר שתוגש היא תיעלם בדקה.

במקום כל זה הפתרון האולטימטיבי, הקל והטעים במיוחד הוא הקונדיטוריה, כול שצריך לעשות הוא רק להיכנס לאוטו או ללכת ברגל אליה והחיים נראים יפים הרבה יותר. הבעיה היחידה בה תתקלו כאשר רגליכם תדרוך בקונדיטוריה היא המבחר. מרוב היצע לא תדעו במה כדאי לבחור, שחס ושלום לא תפספסו משהו. אם חשבתם לפני שנכנסתם שעוגת שוקולד או קינמון אחת תספיק לקפה של שבת אחרי 5 דקות בקונדיטוריה תחשבו אחרת לגמרי. אפשר להגיד שקונדיטוריה היא בעצם כמו מוזיאון לעוגות ומתוקים. כפי שניתן לעמוד דקות ארוכות מול חפץ מסוים המוגן על ידי זכוכית כך גם כאן. לא קיים אדם שיכנס אליה ויצא לאחר 2-3 דקות, להיפך הוא ישקע בים הצורות והצבעים לעוד זמן רב. חשוב לזכור שמאחורי כול עוגה עומד מוח, שתי ידי זהב, דמיון וכישרון בלתי נגמר – המדובר הוא בקונדיטור. יש כאלה הנולדים עם כישרון למטבח, יש שגם אחרי 20 שנה לא יצליחו כי הם לא נועדו לכך ויש כאלה שהפכו את האהבה לעוגות ומתוקים למקצוע ולמדו במשך זמן לא קצר את רזי האפייה ואומנות הקונדיטוריה. קיימים בתי ספר רבים ברחבי הארץ ובעולם המציעים קורסים בקונדיטוריה.

הלימודים כוללים הכשרה בסיסית ומקצועית ברמה גבוהה מאוד, לצד התנסות מעשית והקניית ידע עיוני. סדנת טורטים, סוגי בצקים, עיצובים למיניהם כדוגמת עיצוב שוקולד, פרלינים, עיצוב בסוכר ומרציפן, הכנת פטיפורים וקינוחים. הצ'ופר הגדול שבמהלך כול שיעור התלמידים מתנסים בהכנה עצמה ובסוף אף טועמים את פרי יצירתם. בכול הקשור לתחום הקונדיטוריה השמיים הם הגבול, ניתן להשתתף בקורס קצר בכדי ללמוד להנאה הפרטית וניתן להשתתף בקורסים ממושכים יותר שבסופם עוברים סטאז' בקונדיטוריות הנחשבות ביותר ומסיימים עם דיפלומה ביד. הקונדיטורים הנחשבים והמפורסמים ביותר התחילו את דרכם כאשר עזרו לאימם בשבירת ביצים להכנת עוגה ולא חלמו עד כמה ניתן להגיע רחוק עם זה ועד כמה אומנות הקונדיטוריה חובה בתוכה עולם ומלואו.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן