Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
המלצות
זירת המומחים
חדש במקרר
מאמרים מהתנור
מתכונים
סדנאות
פורטל שפים

איך תבחרו סכיני שף למטבח שלכם

ישראלים רבים פונים היום יותר מתמיד לתחום הבישול– הקולינריה, אודות לחשיפה גבוהה של הכנת מאכלים מעולים ברשתות החברתיות ותוכניות הריאליטי השונות בהם אנשים נורמטיביים עם עבודות רגילות שונות עוסקים בזמן הפנוי שלהם בהכנת אוכל משובח. אמנם חשוב לא פחות מבחירת המנה המנצחת והחומרים האיכותיים והטובים ביותר שירכיבו אותה, חשוב לבחור את הכלים בהם אתם תעשו שימוש ויובילו אתכם לניצחון במטבח. חשוב לבחור את החומרים והגדלים הנכונים לכל מנה בצורה מדויקת, וכשזה מגיע למלאכת החיתוך, נדרשת בחירה חכמה ומדויקת של הסכינים הטובים ביותר.

הסכין המושלמת לכל מנה

כפי ששפים מובחרים אוהבים לבטא זאת, בחירה של סכיני שף הינה כמו לבחור שותף לריקוד. הסכין צריכה להתמזג עם היד שלכם כאשר אתם אוחזים אותה לקראת החיתוך, בזמן החיתוך מרגע המגע עם חתיכת הבשר או הדג ועד הקציצה הסופית של החתיכה. האחיזה צריך להרגיש לכם נוחה וחיננית בחלל היד שלכם. ייתכן וסכין שנוחה למישהו אחד אינה נוחה למישהו אחר בשל השוני במבנה ובגודל היד. כאשר אתם באים לקנות סכיני שף מושלמות- כאלו שיהפכו כל חיתוך, קיצוץ וטחינה להרבה יותר מהנים, מדויקים וללא מאמץ, חשוב לזהות את ההעדפות האישיות שלכם.

מן הסתם תבחינו בכך שלמעשה אין סכין אחת נכונה עבור כולם. כל אחד יכול לבחור את הצורה, הגודל, האורך והידית הנכונה עבורו. מציאת סכינים אידיאליים עבורכם עשויה לקחת אמנם זמן, אבל זה שווה את זה ברגע שתמצאו אותם.

כמה אלמנטים על פיהם בוחרים את הסכינים שלכם

בחירת סכיני שף על פי המשקל. תצטרכו לנסות מספר סכינים על מנת למצוא את המשקל האידיאלי. יש כאלו שמאמינים שסכין שף כבדה יכולה לחתוך מאכלים בקלות רבה יותר כיוון שהיא נוחתת על המאכל אותו חותכים בכוח ובאפקטיביות, אודות לכוח הכבידה שתורם את חלקו בתנועת ההורדה. אחרים חושבים שאם סכיני שף קלים יותר, זה מאפשר לכם זרימה חופשית וקלילה יותר על גבי הדבר אותו חותכים ובכך חופש תנועה וחיתוך מדויק ורצוי. כלומר, הם טוענים שניתן "לתמרן" עם הסכין בצורה מיומנת ומקצועית יותר, במידה והיא לא שוקלת יותר מדי ולא לוחצת על פרקי כף היד.

סכיני שף מאוזנים בכף היד שלכם – ממש כמו כפפה ליד

אלמנט חשוב לא פחות הינו לבחור את האיזון המושלם להנחת כת הסכין בתוך היד. נסו פשוט לאחוז את הסכין בכף ידכם ולבצע תנועות רבות מכל זווית ומכל כיוון על מנת לבדוק את האיזון של הסכין בתוך כף ידכם. אם היא לא מרגישה נוחה בכיוון החלק האחורי של הידית או לחלופין בכיוון הלהב, כנראה שהיא לא בשבילכם. סכין לא מאוזנת, גם אם היא נחשבת לטובה ומקצועית בעיני רבים אחרים, תגרום לכם לעבוד קשה הרבה יותר בזמן הכנת המנה הקציצה של החתיכות בזמן. מציאת האיזון בתנועות הסכין שמצד לצד חשובה גם כן. כאשר אתם חותכים חתיכה ומורידים את הלהב כלפי מטה על קרש החיתוך, אתם צריכים לחוש שהסכין לא בורחת לצדדים, לא "נופלת" ולא מתנדנדת הצידה.

הגודל כן קובע

גודל ואורך של סכינים הינו נושא חשוב ביותר, במיוחד לסוג המאכלים אותם אתם רגילים לחתוך בדרך כלל. סכין שף באורך של 8 אינץ' נחשבת לפופולרית ביותר בקרב הרבה בשלנים, בשל הרבגוניות שלה. להב ארוך יותר מ10 אינץ' יכולים אמנם לחתוך יותר נפח, אבל אתם עשויים להרגיש פחות נוח ופחות יציבות. מצד שני, סכין שף באורך של 6 אינץ' יכולה לאפשר לכם תנועות קלות וזריזות יותר, אבל מגבילה אתכם בחיתוך של דברים גדולים במיוחד.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן